Dag en nacht bereikbaar,
alle dagen van de week.
0475/89.16.93
 
OPGELET! Malafide slotenmakers aan het werk
Datum: 13-09-2018

Je hebt jezelf buitengesloten en je gaat op zoek naar een slotenmaker. In deze moderne tijden neem je je smartphone en zoek je via één of andere zoekmachine naar een slotenmaker. Je belt de eerste de beste die je tegenkomt zonder verder te kijken. Alles wordt geregeld en op het einde betaal je meer dan 500 euro voor het openen van je deur. Heb je nog een cilinder nodig kom je al vaak uit op ongeveer 700 euro en meer. Ook rekenen ze altijd 21% BTW aan terwijl 21% BTW enkel is voor huizen jonger dan 10 jaar. Is dat het geval? Dan is de kans heel groot dat je opgelicht bent. Op deze pagina gaan we dieper in op dit gebeuren.

Op de website van google kan een handelaar betalen om te adverteren. Deze advertenties komen bovenaan de pagina te staan. In onze sector staat vaak een 0800 nummer bovenaan. BEL DIT NUMMER NIET. 

Op de website van dit 0800 nummer komen we volgende zaken tegen:

  • De gebruikte foto is van een slotenmaker in Texas (jawel, het Texas van de United States of America)
  • Hun aanbieding van sloten van 8 euro is onbestaande en kan nooit
  • Circa 20 a 30 minuten ter plaatse? De meeste hebben minstens 2uur moeten wachten. De firma is namelijk gesitueerd in Roermond (Nederland)
  • De slechts 25,00 euro voorrijkosten zijn ook nog nooit gehandteerd geweest
  • Schadevrij is ook een heel groot vraagteken. Al vaak gebeurd dat de klant ons opbelt om hun geklungel op te ruimen.
  • Hebben ze het benodigde artikel niet op voorraad? Pech, u betaald en zij laten u deur onhersteld achter
  • Het beoordelingslogo is geen officieel logo. Na onderzoek komt dit logo ook enkel voor op de websites van de oplichters
  • Bij de klantrecensie zijn ze een woordje uit het Duits vergeten te vertalen
  • Mogelijke betaalmethode: op factuur. Dit is nog nooit gebeurd! Ze kunnen namelijk geen officiëel factuur opstellen
  • Als je ontevreden bent kan je met hun geen contact meer opnemen. We hebben de proef op de som genomen en ons voorgedaan als ontevreden klant. De verbinding werd verbroken en het nummer vermoedelijk geblokkeerd.
  • Op de website geen adres terug te vinden
  • Er is nergens een btw nummer terug te vinden. 

Hoe gaan ze te werk?


Je belt hen op, ze (meestal met 2, soms met 3) komen bij je ter plaatse en laten je een lege "factuur" aftekenen. Dit om zogezegd de deur te mogen openen. Dit is een eerste fout die gemaakt wordt. Wat staat er nog zoal vermeld op die lege factuur?

  • Zij niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor eventuele schade
  • Alles is in werkende staat
  • Dat je akkoord bent met de vermelde bedragen
  • Direct betalen na afloop van de werken

Teken NOOIT een lege factuur! Op het einde van de werken kunnen ze hier bedragen op invullen zoals ze zelf willen en je kan niet protesteren want u handtekening is reeds geplaatst. 

Ik ben opgelicht, wat nu?


Als je opgelicht bent kan je dit melden bij de politie.
Betaal je met creditcard ben je hiervoor vaak ook verzekerd. Bel onmiddellijk naar de maatschappij van je kredietkaart (Visa, Mastercard) en vraag wat je moet doen. Een klant die slachtoffer geweest is kon zo zijn betaling nog tegen houden.


Meld dit op facebook (Meldpunt malafide slotenmakers)
Meld dit bij meldpunt België (Meldpunt België)